ZSP nr 5 w BIAŁYMSTOKU

Zielona Szkoła 2016

Drukuj

front 800

front500 DSC 0085W dniach 30.05-02.06 byliśmy na Zielonej Szkole nad morzem. Na miejsce dotarliśmy w dobrych humorach. Po drodze wstąpiliśmy do średniowiecznego zamku w Malborku, gdzie poznaliśmy jego wyjątkową historię. Następnie pojechaliśmy prosto do naszego pensjonatu „Lidia” , gdzie zastała nas pyszna obiadokolacja. Po posiłku wybraliśmy się na spacer po plaży. Widok morza zapierał dech w piersiach, jednak woda była na tyle zimna, że tylko nieliczni odważyli się do niej wejść.

Następnego dnia wybraliśmy się do Oceanarium w Gdyni. Tam uczyliśmy się rozpoznawać gatunki koralowców. Wracając do autokaru, zahaczyliśmy o najlepszą cukiernię w mieście, gdzie zjedliśmy przepyszne pączki. Następnie byliśmy w Sopocie, gdzie przechadzaliśmy się po najdłuższym drewnianym Molo. Na zakończenie dnia urządziliśmy dyskotekę, na której wszyscy dobrze się bawili.

front400 DSC 0106We środę odwiedziliśmy muzeum motyli oraz iluzji i podziwialiśmy piękny krajobraz miasta z wieży widokowej we Władysławowie. Następnie spacerowaliśmy cudowną plażą w Jastrzębiej Górze i spróbowaliśmy wyjątkowych jastrzębiogórskich lodów, których smaku na pewno długo nie zapomnimy. Po obiedzie powitał nas pan entomolog, z którym mieliśmy zajęcia w terenie. Polegały one na oznaczaniu gatunków owadów. Na zajęciach tych ogromnym sukcesem okazała się praca „Biedronek” , czyli Izy, Ali, Kasi, Gosi, Gabrysi, Marty, Asi i Zuzi z klasy I A. Wieczorem, z okazji Dnia Dziecka, odbyła się druga już dyskoteka, która okazała się takim samym sukcesem jak pierwsza.

front400 DSC 0128Ostatniego dnia naszej wycieczki wybraliśmy się do Gdańska, gdzie spacerowaliśmy po Starówce oraz spotkaliśmy Neptuna na jego wspaniałej fontannie oraz zwiedziliśmy Europejskie Centrum „Solidarności”. Kupiliśmy tam pyszną oranżadę z czasów PRL-u, jednak jej data przydatności do spożycia była już całkiem współczesna. W drodze powrotnej do Białegostoku zjedliśmy niezbyt zdrowy, lecz pyszny obiad w McDonaldzie. Zmęczeni, z pełną głową wspomnień i butami pełnymi piasku, lecz szczęśliwi, wróciliśmy do domów.